Feira Franca Medieval de Betanzos

Turismo en Betanzos, entre señores feudales, irmandiños, campesinos, afiladores, y algún que otro acto del mismísimo Malleus Maleficarum.

Torre Municipal

Sonaban las campanas de la torre municipal con la llegada de el señor Pérez de Andrade.

Moi nobre e leal Fernán Pérez de Andrade que gobernades con xustiza estas terras brigantinas, moi xentil e belida Dona Sancha, a cidade de Betanzos, quere agradecervos a vosa visita e desexa presentarvos os seus respetos. Así mesmo queremos pagar tantos favores que nos concedeu el Rei, grazas as vosas proezas no campo de batalla e tódalas mercedes que nos concededes, ofrécendovos unha danza moura que van a interpretar as mozas sarracenas liberaradas polos nosos guerreiros nos campos de Castela…

CHA_8855-7

CHA_8841-6

Entre peticiones de nobles betanzeiros al señor de Andrade…

Eu, Diego Pérez, digo que venden o pan ó pobo a prezos abusivos, inda non sendo da debida calidade por levar moito grañon…

CHA_8817-4

Y escribanos que leían las palabras del señor..

…Xa sabedes que inicamos hoxe a XVIII Feira Franca Medieval de tres días por orde expresa de el Rei Enrique de Trastamara, que deus garde, previa petición de quén ó soubo servir e gardar nos campos de Montiel, onde se derimiu quén tiña que gobernar en Castela e León, xirando a marcha da loita tras dicir eu.” No quito ni pongo Rey, pero ayudo a mi señor”. Ide en paz e na groria de Deus: “Manduquemos e libemos,cras enim morieumus”.Como dixo San Pablo na epístola dos Coríntios “Comamos y bebamos xa que mañá podemos morre”.

Quedó inaugurada la XVIII feria medieval de Betanzos.

Dimos paso a tres días de vivencias históricas, que pasaron a los libros y nos hicieron un hueco en la llamada Historia.

Como ese campesino betanzeiro que mato a su propia hija para que el sarraceno Yussuf Hammar no la llevara como tributo al Califato de Córdoba, y en ese momento fue cuando Betanzos se hizo otro hueco en la historia, derrotando a los ¨Mouros¨

CHA_8968-14

CHA_8946-12

El sábado, después de una revolución irmandiña, en una noche de verano de estrellas deslumbrantes volvimos a los años de la Inquisición.No queda mucha información que date oficios de la Inquisición en la ciudad tan sólo alguno como el del año 1600…¨transcurridos veinticinco años de la definitiva implantación del Santo Oficio de la Inquisición en Galicia, tiene lugar en el puerto “del Pai fermosso” de Betanzos una inspección inquisitorial del navío “La Esperanza”, a la busca de libros y documentos factibles de la propagación del protestantismo¨.Esa noche de verano tuvimos nuestra propia quema de brujas terminando en Akelarre.

CHA_8998-17

CHA_8991-16

CHA_9037-20

Para completar un círculo de sucesos del medievo en la villa Brigantina, muy a nuestro pesas expulsamos a los leprosos de la ciudad al grito de.. Que queredes Betanzeiros? Que suba o pan e baixe a caña!!… bendecidos por el Padre los expulsamos y quedando libre Betanzos de esas gentes, tuvimos nuestra justa en el campo de la feria.

CHA_9142-25